maanantai 18. elokuuta 2014

Loppu kesä

Pian lupasin laittaa lisää niitä kuvia, ja nyt oli sopiva hetki keskittyä tänne :)
Rippileirin jälkeen viikolla käytiin ostamassa Veeralle rippimekko ja Laurille uusi paita ja rusetti. Sillä viikolla tapahtui paljon muutakin, mutta heh.. ei muisti riitä enää sinne asti tarpeeksi hyvin et voisin kertoa tarkemmin :))
Sunnuntai eli konfirmaatioaamu alkoi ahkerasti Veeran kanssa meillä laittautumalla.
Kiire tuli vaikka pari tuntia ennen lähtöä herättiin... Kun äiti meidät kirkkoon kuskas ja astuin autosta ulos, ehti siinä välissä ampiainen pistämään sisäreiteen -,-
3.8.2014 oli kunnon juhlapäivä! Pienet sai ristit kaulaan, kummipoika sai nimen, ja mulla ja
 Laurilla tuli 9kk täyteen <3

Samaan aikaan kun Nousiaisissa juhlittiin ripiltä pääsyä, meidän perhe suuntasi Tampereelle veljeni  pojan ristiäisiin. Minua tosiaan pyydettiin sylikummiksi ja päivä jännitti siksi paljon.
Oli kuuma ja hikinen päivä, mutta vauva lepäsi sylissäni rauhallisena kokoajan <3

Kaunis pieni ihminen,

Sä olet ainutlaatuinen,

Mitä vastaan tuleekaan,

Toista sua ei milloinkaan <3
Nimeksi hän sai Ilpo Antero <3

Ristiäisten jälkeen menin yöksi Laurin luo, ja seuraavana aamuna oli tarkoitus lähteä Laurin, Veeran ja heidän äidin kanssa Latviaan Riikaan.
Maanantai lähti käyntiin n. klo: 6.00. Lento lähti Turusta kahdeksan aikaan aamulla.
Riikan lentokentältä matka hotellille oli ihmeellinen ihmeellisen taksikuskin ansiosta. Hän oikaisi omia reittejään ja yht'äkkiä ajoi huoltoaseman pihaan ja ilmoitti, että on pakko päästä vessaan, hänellä on vähän ongelmia. Tyyppi jätti auton käymään ja meidät autoon naureskelemaan ja ihmettelemään. Matka kuitenkin jatkui ja perille päästiin!
Hotelli oli hieno, meillä oli kaksi huonetta, joista toinen oli mulle ja Laurille. Ensimmäisenä kaikki romahti sängylle ja nukuttiin pari tuntia aamupäivästä. Kaikkien herättyä mietittiin mitä tehdään ja lähdettiin kiertelemään vanhaan kaupunkiin.

Street burger (Y)

Tiistaina shoppailtiin, keskiviikkona käytiin Jurmalan uimarannalla, torstaina ja perjantaina kierreltiin taas lisää paikkoja ja shoppailtiin. Kaiken lisäksi aamuisin ja muutamana iltana oltiin uimassa hotellin spassa :)

Rantaa oli kehuttu meille etukäteen paljon. Oli lämmin, hiekka oli ihanan pehmeää ja ranta oli iso.
Kun kuumana päivänä tietysti haluttiin uimaan, kaikki meistä vähän pettyi. Ranta oli hyvin matala, joten olisi pitänyt kävellä pitkälle ennen kun kunnolla olisi voinut uida. Kun vettä oli vasta polviin asti oli varpaat jo niin jäässä ettei pitemmälle vaan voinut enää mennä.
Kiva päivä me silti vietettiin ja rannassa oli silti mukavaa :)

Vanha kaupunki oli kaunis ja siellä käytiin syömässä muutaman kerran, ja yleistä menoa oli kiva seurata.

Valtavat annokset, kohtuu hintaisia ja älyttömän hyviä !

Matka oli kaikin puolin mukava! Sää oli hyvä ja seura paras <3
Hotellin vastapäätä tien toisella puolella oli valtava kauppakeskus Origo, siellä tuli vietettyä aikaa paljon. Itse ostin pari paitaa, mekon, laukun, kengät, aurinkolasit (joihin rakastuin heti!), kuulokkeet, kynsilakkaa yms. Kaikkiin ostoksiin olen tyytyväinen.
Kaikkia ostoksia en jaksanut kuvata. Ylemmässä kuvassa päällä on uusi paita, kengät ja aurinkolasit.

Osa ostoksista

Viimeistä kesälomaviikonloppua vietin Laurin, Antin ja Susannan kanssa Susannan luona.
Oli kaunis ilma ja me oltiin paljon ulkona. Ensin pojat halus tutkia pihalla kaikkia Susannan isän leluja ja päädyttiin vaunuun pelaamaan lautapeliä ja katsomaan Madagaskar 2.
leffan jälkeen otettiin pyörät ja lähdettiin ajelemaan, päädyttiin Joonaksen luo ja levättiin siellä hetki ja lähdettiin takaisin. Perillä meitä odotti lettumestari lettujen kanssa. Syötiin ja lähdettiin Junaradalle ja peltoteille kävelemään.